Бачу і чую дивосвіт
1 клас
Мета: з’ясувати, які органи чуття має людина;
усвідомити, що зір та слух людини є надзвичайними дарами у пізнанні світу;
розкрити значення зору та слуху для людини; порівняти органи чуття людини і
тварини; передбачити небезпеки, пов’язані з втратою зору і слуху, виховувати
бажання пізнавати світ, почуття вдячності до Бога.
Ключовий вірш: «Дякую Тобі Господи, що я
дивно утворений!»
Біблійна історія. Створення
людини (Бут. 1:26-2:3,2:7).
Навчальне обладнання. Біблія для дітей;
робочий зошит для 1 класу (автор О.Шумська); презентація до уроку, розмальовки із зображеннями людини та тварин;
схеми органів зору та слуху людини.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Міжпредметні зв’язки: читання, природознавство,
образотворче мистецтво
Зміст
уроку
І. Вступна частина
1. Християнське вітання.
2. Спільна молитва – подяка Богові за світлий день.
ІІ. Основна частина
1.
Актуалізація
життєвого, чуттєвого та читацького досвіду.
Прослуховування
та обговорення вірша «Милосердний Отче в Небі».
Милосердний
Отче в Небі,
Наші
мрії освяти,
Дай
нам вуха, які чують,
Наші
очі просвіти.
Научай
покори й дяки,
Жити
правдою всякчас,
Щоб
любов палку до Тебе
Кожен
помічав у нас.
Той,
хто вірно служить Богу,
Сили
дістає Його.
От,
якби малі й великі –
Всі
ми прагнули цього.
2. Розгадування загадки Олени
Мікули.
Словом
Всесвіт Бог створив,
Землю
щедро наділив,
Цілих
шість днів працював,
А
у сьомий _____________.
Бог
створив зайців, слонів,
Бегемотів
та котів,
Тигра,
мавпочку та лева
І
людей:_______________.
3. Вправа «Мікрофон» – відповідь на запитання «Із чого
складається людина?»
Учні по черзі, передаючи мікрофон, описують людину.
. Висновок.
Бог створив весь світ і людину гарно і
мудро, Він опікується нами, допомагає пізнавати цей світ, пізнавати Його.
На сьогоднішньому уроці ми поговоримо
про те, якими органами чуттів Бог наділив людину, щоб вона могла сприймати Його
Дари. Також поміркуємо над тим, як ми
повинні дякувати Господові за Його опіку над нами.
Прочитаймо ключовий вірш: «Дякую Тобі Господи, що я
дивно утворений!» (Пс. )
4. Самостійна робота – індивідуальна розмальовка «Дякую, Боже, за всі Твої
Дари».
5. Мотивація навчальної діяльності
Ознайомлення з
планом уроку.
·
Людина
до двох світів.
·
Зір
і слух як найважливіші органи чуття.
·
Порівняння
органів зору і слуху в людини і тварини.
·
Значення
зору і слуху для людини.
·
Збереження
Божого Дару бачити і чути у пізнанні світу.
6. Засвоєння нових знань, формування опорних
умінь і навичок.
Розповідь
учителя з елементами бесіди
-
На який день творення світу Господь сотворив людину?
-
Із чого створене тіло людини?
-
Коли Господь сотворив тіло людини із землі, Він вдихнув у
лице її «дихання життя». Цей подих Божий і є наша безсмертна душа.
-
Таким чином ми належимо до двох світів: тілом – до світу
видимого; душею – до світу невидимого (духовного, Небесного).
- Для спілкування з видимим світом людина наділена органами
чуттів – зору, слуху, нюху, смаку та дотику.
Учні
розглядають малюнки з органами чуттів.
Евристична бесіда.
-
Які призначення зору і слуху?
-
Для чого зір та слух тваринам?
-
У чому подібність і відмінність зору та слуху в людини і
тварин?
-
Як можна пошкодити свій зір та слух?
Виконання завдань у робочому зошиті (с.4)
Гра «Що створив Бог, а що – людина?» (за малюнками)
ІІІ. Підведення підсумків уроку
1.
Заключне слово вчителя з елементами гри.
Бог любить своє творіння, любить кожного з нас. А тому ми так само, як
до свого рідного батька чи матері, можемо повсякчас звертатися до Нього, до
нашого Небесного Отця.
Прошу вас закрити очі й вуха та уявити, що було б, якби їх у вас не
було.
Так і ми, забуваючи Бога, перебуваємо в пітьмі, а за його допомогою –
пізнаємо світ у всіх його барвах і звуках. А уявіть, як важко людям, які не
бачать, не чують.
- Що ми повинні зробити для них?
2. Відзначення хорошої роботи учнів на уроці
3.
Мотивація молитви.
Щоб краще пізнати Бога, слід з ним спілкуватися за допомогою молитви.
Молитва – це звертання до Бога, розмова з Ним. Саме через молитву ми дякуємо
Творцеві за Його Дари.
4.
Момент вдячності. Учні отримують від учителя сонечка із побажаннями: «Радій
кожному дню!», «Завжди за все дякуй!»,
«Усміхнися товаришу!», «Радій кожному дню!».
Немає коментарів:
Дописати коментар