понеділок, 19 лютого 2018 р.

Розробка уроку

3 клас
 Авторитет Бога в житті людини
Мета: пояснити значення віри в житті людини, розповісти про те, що Бог – єдиний, ознайомити, хто такі кумири і ідоли, навчити розуміти, що непослух   Богові приводить до негативних наслідків, виховувати   бажання бачити Бога в своєму житті, жити за заповідями Господніми, заохотити до читання Святого Письма.
Біблійна основа: Євангеліє від Луки (15:1-10),
Ключовий вірш із Біблії:  «Коли ви Мене любите, Мої заповіді зберігайте»
                                                                                                            (Івана 14:15)
                       «…Ми маємо мир з Богом через Господа нашого Іісуса Христа»
                                                                                                            (Римлян 5:1)
              «Люби Бога всім серцем своїм, всією думкою, всією своєю душею.
                Це перша заповідь. Люби свого ближнього як самого себе.
               Це друга заповідь, така сама як і перша»
                                                                                                      (Матвія 22:2)                                   
Нові слова і поняття: почитати, авторитет, ідол, кумир, митник (митар)
Матеріал до уроку:  Біблія для дітей, с. 333 «Спасіння прийшло до митника Закхея», хрестоматія «Таємниця твоєї душі» с. 156 «На все воля Божа», фільм «Дім на скелі», робочий зошит для 3 класу, автор О.Шумська, (с.14-15).
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: Біблія в переказі для дітей (УБТ, Київ 2013), хрестоматія для читання «Таємниця твоєї душі» (упорядник В.Сенчук), презентація до уроку,  відеофільм «Притчі», робочі зошити учнів для 3 класу, виставка дитячих книг духовно-морального спрямування, роздатковий матеріал до вправ «З’єднай частини» (заповідей, прислів’їв).

                                                  Зміст уроку
І. Вступна частина
1. Створення позитивного емоційного настрою.
  Вітання вчителя
- Люди орють поле, зерном засівають,
  Діти йдуть до школи, мудрості шукають.
  Зеренце в земельку падає м’якую,
  Слово Боже входить в душу молодую.
         Ярина зелена виросте полями,
         А наука зійде добрими ділами.
Господи, пошли нам в свій час дощ, і сушу,
Отче Наш, наповни мудрістю нам душу!
-  Я бажаю вам попрацювати продуктивно, на Славу Божу!
Вправа «Разом до успіху»
- Тепло своїх долоньок я друзям віддаю,
   Урок новий цікавий із радістю почну!
- Усміхніться одне одному, подумки побажайте успіхів на цілий день.
- Які ваші очікування від уроку?
  - Сідають за парти ті діти, хто розпочав день з молитви,  хто відвідав святий Божий храм у неділю, хто читав Святе Письмо, хто подякував Богу і батькам за турботу.
2. Повідомлення теми та мети уроку.
- Напевне кожного із вас хвилюють питання: що найголовніше у житті?
- Що  треба робити, щоб завжди бути з Богом, щоб мати життя вічне у Царстві Небесному?
- Як почати дорогу  до Бога?
- Ключовими сьогодні будуть слова Іісуса Христа: «Якщо ви мене любите, Мої заповіді зберігайте!» (Івана 14:15)
        ІІ. Основна частина
       1. Актуалізація знань, мотивація навчання
   - На минулому   уроці ми розпочали вивчати  надзвичайно важливий розділ: «Життєвий дороговказ»
- Що є нашим життєвим дороговказом? (Заповіді Господні)
- Що таке заповіді?
- Кому Господь дав заповіді? Для якого народу? (Ізраїльського)
- Через якого пророка? (Мойсея)
- У якій книзі вони записані? (Старий Заповіт)
- Скільки їх?
- Для чого Господь дав нам ці Заповіді? (Застерегти від гріха)
- Як ми повинні ставитися до заповідей? (Виконувати від щирого серця)
Ключовий вірш нашого уроку: Коли ви Мене любите, Мої заповіді зберігайте!                                                    (Слайд 4)
2.     Попрацюйте в парах із картками. Правильно з’єднайте порядковий номер і  частини Заповідей, розкажіть  заповіді Господні одне одному.
       (Подякуємо потиском руки)
- Поміркуйте, чи не порушували ви заповідей? (Штовхалися, билися, прозивалися, заздрили, не слухалися, погано робили уроки, довго грали комп’ютерні ігри)  Не робіть так! Це віддаляє нас від Бога!
2. Мотивація теми і проблеми
Вправа  «Оберіть позицію» Я хочу завжди жити за Божими заповідями «Так», «Ні», «Не знаю»
- Сьогодні на уроці ми зробимо спробу зрозуміти, на якому місці є Бог у серці кожного з нас, постараємося стати на шлях виконання заповідей  любові, які дав нам у Новому Завіті, Святому Євангелії Іісус Христос (Євангеліє від Матвія 22:2)
«Люби Бога всім серцем своїм, всією думкою, всією своєю душею.
Це перша заповідь. Люби свого ближнього як самого себе. Це друга заповідь, така сама як і перша»                                   (Слайд 11)
- Допоможе наш порадник, зошит, відкрийте на с.14
Авторитет Бога в житті людини
- Зясуємо значення слів авторитет, кумири, ідоли     (Слайд 15)
Прийом «Опорні слова» Завдання перед слуханням вірша Анатолія Житкевича:
- Як почати дорогу до Бога?   (1-ому ряду)
- Які головні слова у вірші?   (2-ому ряду)
- Від чого почати, і з чого почати? (3-ому ряду)
- Послухайте уважно.  (Слайд 12)
Вірш в особах виразно читають підготовлені хлопчик і дівчинка.
                                Дорога до Бога
- Розкажи, матусю, мені все про Бога.
Де бере початок до Нього дорога?
- Від серденька, любий, від серденька, сину.
Проклади від серця до Нього стежину.
- Розкажи, матусю, з чого починати,
Щоб довіку Бога у серденьку мати.
- Як засяють, сину, зорі вечорові,
Прочитай молитву, розпочни з любові.
- Які  ключові слова треба запам’ятати? Як почати дорогу до Бога? Підкресліть їх. (Від серденька, з молитви, з любові)
 - Поміркуйте, чи знаходитеся ви на дорозі до Бога?
3. Учні читають в парах одне одному по два речення с.15, завд 2..
- Хто готовий дати відповіді на питання?
- Що означає почитати Бога, як дотримуватися першої заповіді?
- Що найголовніше у житті?
Складіть  синквейн до слова «Віра» (Слайд 13-14)
- Коли людина надає найбільшу перевагу грошам, дорогим чи модним речам, славі, це означає, що вона створює собі кумира. Кумирами можуть бути і люди, якими надмірно захоплюються: часто це бувають відомі артисти, спортсмени, співаки. Ідоли – дерев’яні або кам’яні божки, яким поклонялися предки, які не знали істинного Бога, були язичниками. Також віра у різні прикмети свідчить про те, що людина не повністю покладається на Бога. (Слайд  14-16)
- Чи добре, це – поклонятися ідолам, створювати кумирів?
Вправа «Подумай». Картки «Що забороняє перша заповідь?»
4. Висновок. - Коли ми памятаємо Господні настанови, живемо за ними, то і життя  наше буде світлим, чистим, як міцний будинок на  камені.
          «Притча про будинок на скелі» (із відеофільму «Притчі», 54хв.)
Завдання перед переглядом:
-         Чи достатньо тільки знати заповіді Божі?
-         Що означає дім у більш загальному моральному значенні? (Наше життя)
Обговорення після перегляду.
Фізкультхвилинка
5. Біблійна історія, «Спасіння прийшло до митника Закхея», с.333 (Слайд 18)
Словникова робота: митник – збирач податків, Єрихон – місто.
Читаємо біблійну історію разом.
Завдання перед читанням:
-         Чому саме до Закхея прийшов Іісус?
(Закхей хотів його бачити)
-         Чого ми можемо повчитися у Закхея? (Бажанню бути з Богом Ісусом Христом)
Висновок. Людину не влаштовують тільки матеріальні блага, душа потребує Бога, тому що в Ньому – спасіння.
- Із чого це видно? (Закхей був багатим, але відчував, що у житті є щось більше багатства. Він почув про Іісуса, і хотів Його побачити, знайти. Знайшов, змінився на краще і отримав спасіння).
6. Питання для обговорення
- Чи  складно жити за Божими заповідями?
- Як поводиться   людина, яка у всьому покладається на Бога?
- Допоможе дізнатися оповідання із «Таємниць твоєї душі»
    с.156 «На все воля Божа» (Слайд 19)
Завдання перед читанням:
- Які головні слова в оповіданні?
- Чи нарікав на долю селянин?
Читання учнями тексту (мовчки).
Перевірка, прийом «Нашіптування» поки не прочитають всі.
Вчимося ставити питання: прийом «Ромашка запитань», робота в групах (по групах відповідно до кольору пелюстки і типу запитань учні складають 6 запитань: одне просте, одне уточнююче, одне практичне, одне творче, одне оцінне), вибирають лише одне, задають іншим групам.
Відповіді груп і обговорення в колі
Висновок. Людина, яка живе з Богом у серці, працьовита, спокійна, терпляча, не нарікає на долю, вчить своїм прикладом інших.
7. Оцініть ситуацію: чи правильно поводився хлопчик? (Слайд 20 )
- Нагадую, що післязавтра  у нас буде контрольна робота з математики, - звернулася до дітей учителька. – Готуйтеся!
«Боже, допоможи мені гарно написати контрольну, подумки помолився Михайлик, - адже Ти обіцяв допомагати тим, хто просить у Тебе допомоги.»
Після уроків учителька знову нагадала дітям про контрольну і запропонувала лишитися разом з нею після занять тим, кому щось незрозуміло.
«Нічого, я так якось, з Божою допомогою…» - подумав Михайлик і пішов додому, хоча багато чого не розумів.
Наступного дня до Михайлика підійшла Оксанка:
- Сьогодні я залишаюся, щоб підготуватися до контрольної. Ти не хочеш?
- Ні, в мене все гаразд! – упевнено відповів Михайлик і знову подумав: «Якось Бог допоможе».
Увечері Михайликові зателефонував однокласник Андрій і попросив пояснити, як розв’язувати рівняння.
Михайлик теж не знав, як це рівняння розв’язується.
- Вибач, у мене немає часу, - відповів він. – Подзвони до Оксанки.
Контрольну Михайлик написав дуже погано.
«Чому ж мені Бог не допоміг? – думав Михайлик. Я ж на Нього так надіявся!»
Обговорення ситуації.
     - Чи мудро чинив Михайлик?
- Що ви порадите хлопчику?  (Працювати, вчитися)
- Чи можна так покладатися на Бога так, як покладався Михайлик?
- Чи чув Бог Михайликову молитву, чи посилав йому Свою допомогу?
- Складіть прислів’я за змістом. (Слайд 21-22 )
- Яке найбільше підходить за змістом до нашої історії?
       Висновок. Ми повинні не просто просити у Бога допомоги у своїх справах, а й самі працювати. Тоді, у співпраці з Богом, ми досягнемо мети.
8.  Наш український народ уже 1030 років живе знає єдиного Бога, живе за Божими заповідями, з Богом у серці, із далекого 988 року, коли князь Володимир Великий і вся Київська Русь  прийняли хрещення.  Про важливість віри, важливе значення Бога у житті людей  свідчать і прислів’я.
     Робота в парах. З’єднайте частини прислів’їв (Слайд 23-24)
«Без Бога ні до порога»
«Хто хоче зігрітися – шукає сонця, хто хоче жити – шукає Бога живого»
«Ніхто нам не поможе, тільки Бог Святий, лиш трудися і молися, чи дорослий чи малий»
«Кому Бог допоможе, той все переможе»
«Як тривога, то до Бога»
     - Які ще ви знаєте перлини народної мудрості, що стосуються віри, Господа? Пам’ятаймо  народну мудрість!
ІV. Підсумок уроку
1.  Рефлексія
- Чи справдилися ваші очікування від уроку?
- Що ви зрозуміли?
- Чим збагатилися?
- Що порадите друзям (рідним)?
2. Момент подяки. Пам’ятайте Божі настанови, на згадку про наш урок, записані у книжечках -  пам’ятках слова Спасителя: «Я є Шлях, і Істина, і Життя», «Я – Пастир добрий», «Я – Світло для світу», «Люби ближнього як самого себе». Нехай ці слова стануть для вас життєвим дороговказом! 
3. Завдання додому: виконати завдання у зошиті на   с.15 (6).



Немає коментарів:

Дописати коментар