3 клас
Авторитет Бога в житті людини
Мета: пояснити
значення віри в житті людини, розповісти про те, що Бог – єдиний, ознайомити,
хто такі кумири і ідоли, навчити розуміти, що непослух Богові приводить до негативних наслідків,
виховувати бажання бачити Бога в своєму житті, жити за
заповідями Господніми, заохотити до читання Святого Письма.
Біблійна основа: Євангеліє
від Луки (15:1-10),
Ключовий вірш із Біблії:
«Коли ви Мене любите, Мої
заповіді зберігайте»
(Івана 14:15)
«…Ми
маємо мир з Богом через Господа нашого Іісуса Христа»
(Римлян
5:1)
«Люби Бога всім серцем своїм, всією думкою, всією своєю душею.
Це перша заповідь. Люби свого ближнього як
самого себе.
Це друга заповідь, така сама як і
перша»
(Матвія 22:2)
Нові слова і поняття:
почитати, авторитет, ідол, кумир, митник (митар)
Матеріал до уроку: Біблія для дітей, с. 333 «Спасіння прийшло до
митника Закхея», хрестоматія «Таємниця твоєї душі» с. 156 «На все воля Божа», фільм
«Дім на скелі», робочий зошит для 3 класу, автор О.Шумська, (с.14-15).
Тип уроку: урок
засвоєння нових знань.
Обладнання: Біблія
в переказі для дітей (УБТ, Київ 2013), хрестоматія для читання «Таємниця твоєї
душі» (упорядник В.Сенчук), презентація до уроку, відеофільм «Притчі», робочі зошити учнів для
3 класу, виставка дитячих книг духовно-морального спрямування, роздатковий
матеріал до вправ «З’єднай частини» (заповідей, прислів’їв).
Зміст уроку
І. Вступна частина
1.
Створення позитивного емоційного настрою.
Вітання вчителя
-
Люди орють поле, зерном засівають,
Діти йдуть до школи, мудрості шукають.
Зеренце в земельку падає м’якую,
Слово Боже входить в душу молодую.
Ярина зелена виросте полями,
А наука зійде добрими ділами.
Господи,
пошли нам в свій час дощ, і сушу,
Отче
Наш, наповни мудрістю нам душу!
- Я бажаю вам попрацювати продуктивно, на Славу
Божу!
Вправа «Разом до успіху»
- Тепло своїх долоньок я друзям
віддаю,
Урок новий цікавий із радістю почну!
- Усміхніться одне одному, подумки
побажайте успіхів на цілий день.
- Які ваші очікування від уроку?
- Сідають за парти ті діти,
хто розпочав день з молитви, хто
відвідав святий Божий храм у неділю, хто читав Святе Письмо, хто подякував Богу
і батькам за турботу.
2. Повідомлення
теми та мети уроку.
-
Напевне кожного із вас хвилюють питання: що найголовніше у житті?
-
Що треба робити, щоб завжди бути з
Богом, щоб мати життя вічне у Царстві Небесному?
-
Як почати дорогу до Бога?
-
Ключовими сьогодні будуть слова Іісуса Христа: «Якщо ви мене любите, Мої
заповіді зберігайте!» (Івана 14:15)
ІІ.
Основна частина
1. Актуалізація знань, мотивація
навчання
- На
минулому уроці ми розпочали
вивчати надзвичайно важливий розділ:
«Життєвий дороговказ»
- Що є нашим життєвим дороговказом? (Заповіді Господні)
- Що таке заповіді?
- Кому Господь дав заповіді? Для якого народу?
(Ізраїльського)
- Через якого пророка? (Мойсея)
- У якій книзі вони записані? (Старий Заповіт)
- Скільки їх?
- Для чого Господь дав нам ці Заповіді? (Застерегти від
гріха)
- Як ми повинні ставитися до заповідей? (Виконувати від
щирого серця)
Ключовий вірш нашого уроку: Коли
ви Мене любите, Мої заповіді зберігайте! (Слайд 4)
2.
Попрацюйте
в парах із картками. Правильно з’єднайте порядковий номер і частини Заповідей, розкажіть заповіді Господні одне одному.
(Подякуємо потиском руки)
- Поміркуйте, чи не порушували ви заповідей? (Штовхалися,
билися, прозивалися, заздрили, не слухалися, погано робили уроки, довго грали
комп’ютерні ігри) Не робіть так! Це
віддаляє нас від Бога!
2. Мотивація
теми і проблеми
Вправа «Оберіть позицію» Я хочу
завжди жити за Божими заповідями «Так», «Ні», «Не знаю»
- Сьогодні на
уроці ми зробимо спробу зрозуміти, на якому місці є Бог у серці кожного з нас,
постараємося стати на шлях виконання заповідей
любові, які дав нам у Новому Завіті, Святому Євангелії Іісус Христос
(Євангеліє від Матвія 22:2)
«Люби
Бога всім серцем своїм, всією думкою, всією своєю душею.
Це
перша заповідь. Люби свого ближнього як самого себе. Це друга заповідь, така
сама як і перша» (Слайд 11)
-
Допоможе наш порадник, зошит, відкрийте на с.14
Авторитет Бога в житті людини
-
З’ясуємо значення слів авторитет, кумири, ідоли
(Слайд 15)
Прийом «Опорні слова» Завдання перед слуханням вірша Анатолія Житкевича:
-
Як почати дорогу до Бога? (1-ому ряду)
-
Які головні слова у вірші? (2-ому ряду)
-
Від чого почати, і з чого почати? (3-ому ряду)
- Послухайте
уважно. (Слайд 12)
Вірш
в особах виразно читають підготовлені хлопчик і дівчинка.
Дорога до Бога
- Розкажи, матусю, мені все про Бога.
Де бере початок до Нього дорога?
- Від серденька, любий, від серденька, сину.
Проклади від серця до Нього стежину.
- Розкажи, матусю, з чого починати,
Щоб довіку Бога у серденьку мати.
- Як засяють, сину, зорі вечорові,
Прочитай молитву, розпочни з любові.
- Які ключові
слова треба запам’ятати? Як почати дорогу до Бога? Підкресліть їх. (Від
серденька, з молитви, з любові)
- Поміркуйте, чи
знаходитеся ви на дорозі до Бога?
3.
Учні читають в парах одне одному по два речення с.15, завд 2..
-
Хто готовий дати відповіді на питання?
-
Що означає почитати Бога, як дотримуватися першої заповіді?
-
Що найголовніше у житті?
Складіть
синквейн до слова «Віра» (Слайд 13-14)
-
Коли людина надає найбільшу перевагу грошам, дорогим чи модним речам, славі, це
означає, що вона створює собі кумира. Кумирами можуть бути і люди, якими
надмірно захоплюються: часто це бувають відомі артисти, спортсмени, співаки.
Ідоли – дерев’яні або кам’яні божки, яким поклонялися предки, які не знали
істинного Бога, були язичниками. Також віра у різні прикмети свідчить про те,
що людина не повністю покладається на Бога. (Слайд 14-16)
-
Чи добре, це – поклонятися ідолам, створювати кумирів?
Вправа
«Подумай». Картки «Що забороняє перша заповідь?»
4.
Висновок. - Коли ми пам’ятаємо Господні настанови, живемо за ними, то і життя наше буде світлим, чистим, як міцний будинок
на камені.
«Притча
про будинок на скелі» (із відеофільму «Притчі», 54хв.)
Завдання перед переглядом:
-
Чи
достатньо тільки знати заповіді Божі?
-
Що
означає дім у більш загальному моральному значенні? (Наше життя)
Обговорення
після перегляду.
Фізкультхвилинка
5.
Біблійна історія, «Спасіння прийшло до митника Закхея», с.333 (Слайд 18)
Словникова
робота: митник – збирач податків, Єрихон – місто.
Читаємо
біблійну історію разом.
Завдання
перед читанням:
-
Чому
саме до Закхея прийшов Іісус?
(Закхей
хотів його бачити)
-
Чого
ми можемо повчитися у Закхея? (Бажанню бути з Богом Ісусом Христом)
Висновок.
Людину не влаштовують тільки матеріальні блага, душа потребує Бога, тому що в
Ньому – спасіння.
-
Із чого це видно? (Закхей був багатим, але відчував, що у житті є щось більше
багатства. Він почув про Іісуса, і хотів Його побачити, знайти. Знайшов,
змінився на краще і отримав спасіння).
6.
Питання для обговорення
- Чи
складно жити за Божими заповідями?
-
Як поводиться людина, яка у всьому
покладається на Бога?
-
Допоможе дізнатися оповідання із «Таємниць твоєї душі»
с.156 «На все воля Божа» (Слайд 19)
Завдання
перед читанням:
-
Які головні слова в оповіданні?
-
Чи нарікав на долю селянин?
Читання
учнями тексту (мовчки).
Перевірка,
прийом «Нашіптування»
поки не прочитають всі.
Вчимося
ставити питання: прийом «Ромашка запитань», робота в групах (по групах
відповідно до кольору пелюстки і типу запитань учні складають 6 запитань: одне
просте, одне уточнююче, одне практичне, одне творче, одне оцінне), вибирають
лише одне, задають іншим групам.
Відповіді
груп і обговорення в колі
Висновок.
Людина, яка живе з Богом у серці, працьовита, спокійна, терпляча, не нарікає на
долю, вчить своїм прикладом інших.
7.
Оцініть ситуацію: чи правильно поводився хлопчик? (Слайд 20 )
- Нагадую, що післязавтра
у нас буде контрольна робота з математики, - звернулася до дітей
учителька. – Готуйтеся!
«Боже, допоможи мені гарно написати контрольну, подумки
помолився Михайлик, - адже Ти обіцяв допомагати тим, хто просить у Тебе
допомоги.»
Після уроків учителька знову нагадала дітям про
контрольну і запропонувала лишитися разом з нею після занять тим, кому щось
незрозуміло.
«Нічого, я так якось, з Божою допомогою…» - подумав
Михайлик і пішов додому, хоча багато чого не розумів.
Наступного дня до Михайлика підійшла Оксанка:
- Сьогодні я залишаюся, щоб підготуватися до контрольної.
Ти не хочеш?
- Ні, в мене все гаразд! – упевнено відповів Михайлик і
знову подумав: «Якось Бог допоможе».
Увечері Михайликові зателефонував однокласник Андрій і
попросив пояснити, як розв’язувати рівняння.
Михайлик теж не знав, як це рівняння розв’язується.
- Вибач, у мене немає часу, - відповів він. – Подзвони до
Оксанки.
Контрольну Михайлик написав дуже погано.
«Чому ж мені Бог не допоміг? – думав Михайлик. Я ж на
Нього так надіявся!»
Обговорення ситуації.
- Чи мудро чинив Михайлик?
-
Що ви порадите хлопчику? (Працювати,
вчитися)
-
Чи можна так покладатися на Бога так, як покладався Михайлик?
-
Чи чув Бог Михайликову молитву, чи посилав йому Свою допомогу?
-
Складіть прислів’я за змістом. (Слайд 21-22 )
-
Яке найбільше підходить за змістом до нашої історії?
Висновок. Ми повинні не просто просити у
Бога допомоги у своїх справах, а й самі працювати. Тоді, у співпраці з Богом,
ми досягнемо мети.
8. Наш український народ уже 1030 років живе
знає єдиного Бога, живе за Божими заповідями, з Богом у серці, із далекого 988
року, коли князь Володимир Великий і вся Київська Русь прийняли хрещення. Про важливість віри, важливе значення Бога у
житті людей свідчать і прислів’я.
Робота в парах. З’єднайте частини
прислів’їв (Слайд 23-24)
«Без
Бога ні до порога»
«Хто
хоче зігрітися – шукає сонця, хто хоче жити – шукає Бога живого»
«Ніхто
нам не поможе, тільки Бог Святий, лиш трудися і молися, чи дорослий чи малий»
«Кому
Бог допоможе, той все переможе»
«Як
тривога, то до Бога»
- Які ще ви знаєте перлини народної
мудрості, що стосуються віри, Господа? Пам’ятаймо народну мудрість!
ІV.
Підсумок уроку
1.
Рефлексія
-
Чи справдилися ваші очікування від уроку?
-
Що ви зрозуміли?
-
Чим збагатилися?
-
Що порадите друзям (рідним)?
2.
Момент подяки. Пам’ятайте Божі настанови, на згадку про наш урок, записані у
книжечках - пам’ятках слова Спасителя:
«Я є Шлях, і Істина, і Життя», «Я – Пастир добрий», «Я – Світло для світу»,
«Люби ближнього як самого себе». Нехай ці слова стануть для вас життєвим
дороговказом!
Немає коментарів:
Дописати коментар